Når du øver dig... Så kan du jo se om du har styr på disse fire 'overskrifter'
- kommunikation/ du vil noget
- sproget og grammatiken/ du har ordene og kan forstås
- måde at bruge sproget på/ forberedelse
- viden om andre lande sammenlignet med dit eget
Du får ikke karakter efter hvad du har i hovedet, men efter hvad der kommer ud af din mund. Det du præsterer på dagen!
Kommunikative
færdigheder
|
Usikker
|
OK
|
Meget sikker
|
Eleven fremlægger sit selvvalgte emne selvstændigt
|
|||
Eleven fremsætter synspunkter
|
|||
Eleven forstår lærerens og censors eventuelle spørgsmål
|
|||
Eleven lytter og reagerer i samtalen
|
|||
Eleven tager initiativ i samtalen
|
|||
Sprog og sprogbrug
|
Usikker
|
OK
|
Meget sikker
|
Eleven har en letforståelig udtale og intonation
|
|||
Eleven udtrykker sig præcist og nuanceret både med hensyn
til ordforråd og grammatik
|
|||
Eleven anvender relevant ordforråd i forhold til emnet
|
|||
Eleven benytter karakteristiske vendinger fra engelsk
talesprog
|
|||
Eleven gør brug af den relevante grammatik, som er
nødvendig for forståelsen
|
|||
Sprogtilegnelse
|
Usikker
|
OK
|
Meget sikker
|
Eleven benytter kommunikationsstrategier
|
|||
Eleven har forberedt det selvvalgte emne
|
|||
Eleven har overblik over dispositionen
|
|||
Kultur- og
samfundsforhold
|
Usikker
|
OK
|
Meget sikker
|
Eleven relaterer til tekstopgivelser
|
|||
Eleven anvender relevant viden i forhold til emnet
|
|||
Eleven perspektiverer til kultur- og samfundsforhold i
engelsktalende lande
|
|||
Eleven drager sammenligninger til egen kultur
|
|||
Kommentar
|
|||
KARAKTER:
|
|||
Lærer:
|
Censor:
|
||
Ingen kommentarer:
Send en kommentar